Monday, September 25, 2017

25.september - Kuidas ma natuke eksisin

Töö juures oli täna raske päev.
Ja koju jõudes oli korra tunne, et päeval välgatanud mõte - õhtul võiks jooksma minna, sest ilm on ilus - on tobe ja väsitav... Aga mees toetas ja uksest ma välja sain.

Otsustasin natuke taas ümbrust uurida. Kuna ma ei ole nüüdse kodu juures leidnud veel sellist "üdini oma" rada, kuhu iga ilmaga tahaks jooksma minna, siis olen variantidele avatud. Saue poone ots (kuhu tahtsin minna laupäeval ja kuhu tegelikult lõpuks jõudsime pühapäeval perega kõndides) on meeldiv, kui tahta pikemalt sibada. Aga lühikese maa jaoks veidi liiga rahvarohke ja kitsas tundus...

Täna siis keerasin Laagri keskelt teisele poole ja mõtlesin, et vaatan, mis seal toimub. Oli mõnus ja meeldiv. Hea lai kõnnitee-kergliiklustee. Nats üle kahe kilomeetri sibatud, mõtlesin maha keerata ja kodu poole tagasi sättima hakata. Kuna just sealsamas oli silt, et olen Pilliroo tänaval, siis mõtlesin, et "ahhaaa - see on see tänav. Ma ju tean, kuidas sealt koju minna (teisest otsast) ja suundusingi seda pidi edasi. Aga siis nägin laia kergliiklusteed ja otsustasin sinna keerata. Veidi aja pärast sain aru, et see, mida mina pidasin "ilusaks ja laiaks kergliiklusteeks" oli hoopis pisike ja kitsas Soosambla tänav...
Mina ja orienteerumine... Me oleme mehega ja perega päris palju kordi juba sealkandis kõndimas käinud ja ilmselt igale tänavale korra või mitu sattunud. Aga mina ju ei mäleta. Nimed on tuttavad, aga teadmist või arusaamist, et kus see tänav asub, mul ei ole... Ühel hetkel tekkis tunne, et peaksin ikkagi veidi vasakule hoidma, et koju jõuda ja keerasin Harusamblasse. Natukese aja pärast sain ühele suurele tänavale ja rõõmustasin, et ilmselt tagasi Pilliroos. Kuna ühtegi silti ei paistnud, siis küsisin ühelt lahkelt neiult. Ja selgus,e t tegelikult olen hoopiski Möldre teel ja et raudtee on umbes 50 kraadi teises suunas, kui ma arvasin, et see on... Seega keerasin õige suuna saavutamiseks taas ja jätkasin piki Turbasamblat... Aga see keeras kohe varsti väga vales suunas. Jätkasin julgel sammul õiget suunda piki porist isetekkelist teejuppi, mis viis mind välja Kaskede puiesteele. Sel hetkel oli kergendus. Ma ei teadnud ikka veel, kuidas koju minna, aga ma teadsin vähemalt, et see tänav peab teist otsa pidi olema kusagil raudtee lähedal sellises kohas, kus ma juba oskan liigelda. :) Ja juba järgmisel ristmikul lõi äratundmine vastu. Otsustasin, et ei lähe Männimetsa peale, kust alustades liikusin, vaid lähen Kaskesid pidi lõppu välja. Ja siis oli juba peaaegu Laagri raudteejaam ja kodu. Kuus kilomeetrit sibamist sai täis ja tuju hea.

Lõpuosas tegelesin tõsiselt dilemmaga, et millal ja kus ma teist korda üle jõe läksin (ja ei suutnudki meenutada). Kodus kaardilt avastasin, et ei läinudki. Ma ei läinud isegi esimest korda üle jõe. :D Männimetsa peal on mingi "nire", mida mina arvasin, on Pääsküla jõgi. :)

Aga igatahes see suund mulle jooksmiseks meeldis ja sinna lähen ma veel. ja küllap ükskord jäävad need tänavanimed ka meelde.
6,1km ja 43 min. https://connect.garmin.com/modern/activity/1998289715

No comments:

Post a Comment