Tuesday, June 11, 2013

10.juuni - Aeglane olla pole häbiasi...(?)

Eile õhtul taas jooksmas. Kui lasteaiaringil põnne kokku kogudes laus-paduvihmas lidusin kontsadel, siis ei tekkinud tunnet, et jooksma minna saaks/tahaks. Vitsutasin veel korraliku õhtusöögi, kui selle lõpuks valmis sain. Aga siis jäi vihm järgi ja aknast vaadates tundus ilm peaaegu et ilus. Ning põnnid läksid korralikult voodisse ja... No otse patt oleks olnud minemata jätta.

Ikka lühikeses pluusis. Sest dressikaga oleks palav (pluss see veel kleepub hirmasti, kui veidi higiseks saab), aga pika varrukaga pluusi mul ei ole. Täiesti hirmuga mõtlen Ultra riietuse osa peale. Mul ei ole mõnusat soojemat riiet. Ehk siis "appi, mul ei ole midagi selga panna!". Pika varrukaga pluusi peale olen mõelnud, kuid need on ikka meeletult kallid. No ei raatsi ma 50+ raha magama panna. Mõtlesin, et laenan mehe oma - käärin varrukad üles ja kärab küll :P Aga "sigastel" asjaoludel on ka see pluusi lahkunud oma oletatavast asukohast. Seega - nulliring.
Õnneks ei olnudki külm. Alguses oli veidi-veidi jahe, kuid läks paremaks.

Teadsin juba ette, et väga pikalt ei jookse. Esimene kilomeeter kiire. Teine - kiirem kui tavaliselt. Kolmas - juba peaaegu tavaline... Ja siis tuli mõte proovida jälle kiiremini. Et kui nagunii lühidalt teen, prooviks siis veidi kärmemini. Ühest küljest õnnestusin: Iga järgnev kilomeeter oli kiirem eelmisest. Kuues ja seitsmes isegi juba "nagu päris". Aga kokkuvõttes... kokkuvõttes tundsin ma täiesti selgelt oma praeguseid piire. Ja see tähendab, et ma ei suudaks 5km praegu vist isegi poole tunniga ära joosta. Aasta tagasi oleksin ma olnud valmis välja käima veksli, et "luban, et saan 5km'ga hakkama vähemalt 28min jooksul". Ja 10km umbes tunniga. Aga nüüd enam mitte. Reaalselt mõeldes saan aru, et vanus ja kõik muu võtab oma, aga... aga mõnel väikesel hetkel mõtlen nende tegijate peale, kes on avalikult välja öelnud, et "mis mõttega nii aeglaselt üldse jooksurajale kohmitsema tullakse". Ja kui ma siis mõtlen, et alles aasta tagasi olin ma ikka enda kohta päris palju kiirem... Siis tekib veidi lootusetu tunne. Isegi kui ma ei ole tempost huvitatud. Absurdne.

Aga jah - eile mõnus jooks ja ise olen rahul. 7,3km ja 43min 28sek. http://connect.garmin.com/activity/326011255

Ja kui keegi teab kedagi, kes tahaks "sponsoreerida" pikkade varrukatega pluusi koha pealt ühte aeglast vudijat, siis ma võin lahkelt tema kontakte jagada. :D

2 comments:

  1. Mis puudutab pikki varrukaid, siis käisin ise äsja üle piika aja Talinas ning Rocal Mares oli mingis Saku Suurhalli poolses poekeses paremal pool miskeid jooksuriideid. Mul jäi silm peale küll meeste riietele, kuid ega needki hirm kallid polnud (särk alla 20€, püksid niisamuti jne) ja usun, et ajab asja niipalju ära küll kui vaja. Kas ka pikki varukaid oli, siis selles osas jään vastuse võlgu, ise luurasin rohkem lühemaid varukaid.
    Kui nüüd aeglasest jooksust rääkida, siis treeningpäevadel tulebki võtta rohkem rahulikumalt kui rahmeldavalt. Jookse aga peale enamjaolt rahulikult ca 6+ min/km, mõni üksik päev sisse ka veidi tempokamalt. Ja kui mõni võistlusmoment peaks sisse tulema, siis seal pane ennast rohkem proovile e jookse esialgu veidi tempokamalt kui trenni tehes kiiremal päeval. A seda siis lühemal maal, ultral vast ei tasu - ise tead kindlasti paremini, ma pole nii pikka maad suutnud veel läbida, joostes.
    Jõudu ja jaksu ja kannatlikkust ja vastupidavust (kiirust esialgu ei soovi ;) ).

    ReplyDelete
  2. Hei!

    Mina leidsin endale just paar nädalat tagasi pikkade varrukatega jooksusärgi (pigem selline õhem materjal) Addidase Outletist, Tallinnas. Hind oli soodne- 12,95 eur!

    ReplyDelete