Wednesday, January 25, 2012

25.jaanuar - saltopöörded ja muidu elu

Kuna oli ette teada, et laupäeval ma ujuma minna ei saa, küsisin Dealt näpunäiteid, et iseseisev ujumine reedel või pühapäeval ära teha. Reede hommikuks oli plaan tehtud, et viin poja lasteaeda ja siis otse basseini... Aga taaskord ei läinud nii nagu planeeritud. Sest TAK'ile sobis kohtumine just täpselt sel ajal. Otsustasin siis ümber, et lähen õhtul ja lähen hoopis Endla tänavale. Seal ju ka bassein. Kodulehel väga palju infot ei olnud, aga telefoni teel kinnitati mulle, et nad töötavad, õhtud on rahulikud, bassein broneeritud ei ole ja mind oodatakse. Tore! Õhtul, umbes viis minutit enne poolt üheksat jõudsin ma siis kohale. Ja mulle öeldi, et "Oi jaa, loomulikult võite ujuma tulla! Oodake palun natuke, kella üheksast laseme järgmised basseini...". No ma mõtlesin, et kuulsin valesti. Ütlesin, et ega ma ei taha mingit treeneriga trenni, et ma ujuks niisama. Nojah - niisama saabki üheksast vette. Küsisin, et ujuda võib ju tund aega ja samas kella kümneks pean ma majast väljas olema... Täpselt nii - kümnest peate väljas olema. Aga ennem basseini ei saa...
Mina igatahes marssisin koju tagasi...

Esmaspäeval oli siis päris ujumine. Kõigepealt kolmsada meetrit soojendust vabal valikul. Mina valisin krooli nagu ikka. Sest see on kõige inimsõbralikum.
Seejärel 300m krooli nii, et üks käsi üleval, teine all. Kuus korda jalgadega, hingamine ja kätevahetus ja uuesti. Pöörasin hoolega tähelepanu sellele käele, mis vee pealt liikus. Ja siis mingi hetk sain noomituse, et vee alust kätt tuleks ikka ka jälgida. Jeever, kui keeruline oli neid ühel ajal õigesti tööle panna. Pigem kippuski olema nii, et kord üks ja siis teine.
Seejärel 300m krooli, nii et igal tõmbel vee pealt katsuks pöidlaga õlga. See oli lihtsam, kui kartsin.
Siis hakkasime saltopööret õppima. Algul madalas otsas ainult, siis krooli ühest otsast teise vahepeal kolm kukerpalli tehes ning otsas saltopööre ning lõpetuseks tavaline krool edasi tagasi otstes saltopöördeid tehes. Keeruline. Mul kipub pea valutama hakkama ning kõik lõõrid vett täis minema. Liilian ütles, et edaspidi eeldab ta trennis ujumisel saltopöörete tegemist. Hirmutav.

Teisipäeva hommikul väike jooks. Esimesed poolteist kilomeetrit olid päris nirud, sest põskedel ja kõrvadel oli miinus kümne kraadiga päris külm. Aga siis vaikelt muutusid nad tuimaks ning edasi oli päris ok joosta. Tempo oli aeglane. Külma tõttu ma pulssi ei jälginud. Arvasin, et jooksen madalal pulsil, kuid numbrid näitavad veidi kõrgemat, kui lootsin. Maksimumi numbrid siis. Keskmine püsis õnneks ilusti tsoonis.
7,3km ja 53min. http://connect.garmin.com/activity/144516493

Täna hommikul tegime siis hommikuujumise plaani teoks. Käisime mehega koos Pirita Topis. Meeldivam, kui ma mäletasin. Ujusin niisama, harjutasin saltopööret ja proovisin, kui kaua ujun 300m (ilma suure kiirustamiseta - noh et ikka ellu jääda). Täielikule tõele ei pretendeeri, sest ma pole mehe veekindla kellaga veel väga suur sõber, kuid 7min ja mõned sekundid peale tundub suht tõene aeg. :) Kokku umbes tund sulistamist.

No comments:

Post a Comment