Wednesday, October 19, 2011

19.oktoober - Tervisekontroll

Kõigepealt likvideerime vanad võlad - esmaspäeval oli ujumine.
Oma treener lastega võistlustel, seega asendustreener. Ja taas veidi rohkem tehnikale pühendatud õhtu. Kõigepealt pikk soojendusvõimlemine. Mille järgselt saadeti meid dušši alla... Ma arvasin, et treener ajas meid eelneva grupiga segamini ja piiksatasin, et meie trenn alles algab... :) No tegime siis kompromissi ja kastsime end uuesti märjaks enne vettehüppamist.
Soojenduseks 300m - 25m suplust, 50m krooli, 25m seliti paaris käetõmmetega.
Ja edasi igas variandis krooli jalgu - lauaga, rinnuli, seliti, punniga (seda käes hoides)... Vahepeal suplus ja siis jälle uued harjutused. Käsu peale järjekorras minek, mis tähendab seda, et kokku sai läbitud vähe maad, kuid tempo oli kohati päris kiire, sest ei tahtnud ju kellelegi jalgu jääda ja teise otsa tuli jõuda ja hingamisharjutused valmis saada enne, kui jõudis kätte järjekord ujumaminekuks. :)
Kui peale trenni dušši all mulistades mõttes kokku lugesin, siis oli läbitud meetreid (vist) 1400. Minu jaoks kõige raskemaks osutus punni käes hoides üle kolme tõmbe hingamist teha. Mis on veider, sest ilma punnita on see ju suht lihtne. Aga kuidagi lisaaega võttis see käte sättimine ja punniga toimetamine...
Olemine peale trenni hea.


Täna siis koormustest.
Ei oskagi väga pikalt kirjeldada. Alguses mõõdeti ja kaaluti, arvutati rasvaprotsent ja muud tähtsad suhtarvud. Ma olin jälle igapidi "normi piires". Mis on meeldiv, arvestades seda, et tordist, mis mees esmaspäeval mulle tõi, sõin mina tubli kolmveerandi... :D
Siis nina klõpsuga kinni ja suhu jubin, mis meenutas hambaproteeside mudelit. Ja siis graafikujärgne hingamine: nii nagu ikka, sügavalt sisse-sügavalt välja, nii nagu ikka, sügavalt sisse-järsku välja-järsku sisse. Tundub lihtne, aga tegelikkuses oli veidi keerulisem. Teadsin küll, et nüüd millalgi tuleb sügavalt hingata, aga kui käsk tuli, siis oli see ikkagi veidi ootamatu. Tulemus siiski päris hea - kopsumaht on 5,28 liitrit ehk 153,94% eeldatavast (ehk siis 100% oleks sellel müstilisel statistilisel keskmisel naisel...). :)
Ning seejärel kleebiti mulle andurid külge, mask ja  mütsike pähe ja jooksmiseks valmis.
Plaan oli lihtne: esimesed neli minutit on kiirus 4,5km/h ja tõusunurk oli nullis. Seejärel hakkas iga kolme minuti tagant kiirus tõusma 0,5km/h ja tõusunurk 2%. Tundub, et mis seal siis ikka ära pole - ma ju olen võimeline jooksma kiirusega 10km/h vähemalt pool tundi... Aga tõusunurk tegi ikka oma. Pidasin vastu 21 minutit ja mõned sekundid. Selleks hetkeks oli viimase kahe minuti jooksul kiirus olnud 7,5km/h ja tõusunurk oli 12%. Ilmselt oleksin tegelikult veel veidi pingutada suutnud - no näiteks selle viimase minuti järgmise kiiruse-nurga suurendamiseni.... Aga pea hakkas veidi ringi käima ja ma pole ju suur enesepiitsutaja. :)
Max pulsiks jäi 180 (kuigi ma ju tean, et see võib ka kõrgemale tõusta veidi). Aeroobse pulsi lävi on 137, anaeroobse pulsi lävi on 171. VO2max on 48 (2009 aasta alguses kontrollis käies oli see number 41,5). Hinnang - väga hea. Suurepärane oleks alates numbrist 51. Kuivõrd kopsumaht oli hea, siis selgus, et ma ei kasuta seda, mis mulle antud on, sihtotstarbepäraselt - max ventilatsioon oli 121,1. Mitte et see number mulle midagi ütleks, kuid väidetavalt võiks (peaks) minu kopsumahu juures see number olema pigem 140... Taastumine hea.
Soovituseks sain teha rohkem baasaeroobset treeningut põhivastupidavuse tsoonis (pulsiga 130-144l/min).

Aga hea teada, et olen terve ja oma vanuse kohta piisavalt kobe naisterahvas. :D

No comments:

Post a Comment