Saturday, October 22, 2011

22.oktoober - Tehnika on oluline

Täna ujumine. Treeneriks Dea.
Ja täna lõpuks jõudis mulle kohale, miks on siiski kasulik ka algõpetusi kuulda (kuigi teoorias me ju teame enam vähem kõik, kuidas krooli ujutakse) ning tehnikaharjutusi teha. Sest kuigi mulle kevadel juba väikest viisi tundus, et ma oskan natuke ujuda, hakkasin ma alles täna lõpuks aru saama, kuidas käsi õigesti liigutatakse. Seni mängisin "tuuleveskit" - ehk siis hingamise ajal liikus teine käsi juba hooga kõhu alla, et järgmist tõmmet teha. Ja ma isegi ei saanud aru, et midagi valesti oleks. Aga kui nüüd lõpuks kohale jõudis liuglemisharjutuse mõte ja see, et ma peaksin iga tõmbe vahel (kaasaarvatud hingamise ajal) eesolevat kätt korraks paigal hoidma... Keeruline, seda küll, aga muutis mõnedki asjad loogilisemaks. Nii toimides muutub võimalikuks ka Liiliani räägitud tõmbetehnika - algul aeglaselt ja poolest tõmbest jõuga ja kiirelt lõpuni. Ennem vaatasin tuimalt ja mõtlesin, et jutuks hea küll, aga käsi liikus ikka terve tõmbe ühes taktis.
Ka jalgade töö hakkab mul vaikselt sujuma. Siin aitas mind ilmselt kõige rohkem Heinrichi suust pool-juhuslikult kuuldud lause "varbad veidi seespool". Pole aimugi, kas ma seda õigesti tõlgendan, kuid kui hoida varbaid veidi sisse ja jalgu põlvest allapoole veidi "O-asendis", siis ma enam põlves väga ei vänta. :) Pea õiget keeramist tuleb veel harjutada (eriti vasakule poole), kuid selle üle siiski praegu väga ei kurda. Ja ventileerimine... No sellega olen endiselt hädas. Kuid ehk ma ikka arenen-paranen selleski.

Tegelikult ei olnud mul üldse viitsimist täna trenni minna. Olemine oli niru, hommik hall ja udune... Aga õnneks tuli tramm kohe kui peatusesse jõudsin ning kui olin juba peale roninud, siis oli ainus võimalus trenni minna. :)

Soojenduseks umbes seitse minutit vabal valikul. Mina valisin vana tuttava rütmi: 75m krooli, 25m suplust.
Esimese harjutusena tegime lauaga jalgade tööd ning ventileerimist. 4*25m rütmiga 5 vettehingamist.
Seejärel saime punnid ning 10*50m samuti rütmiga 5 vettehingamist. Käsklus oli ühe 50m ajal jälgida korralikku hingamist ja teise viiekümne ajal keskenduda kätetööle.
Lõpetuseks oli 400m krooli. Dea soov oli 50m üle 5 hingamist ja 50m üle kolme hingamist, kuid sellises rütmis pidasin vastu ainult esimese sada meetrit. Siis jätkasin 25m kaupa. Üle kolme hingates taastus ilusti ära sellest, et üle viie hingates lõpp raskeks kippus minema.
Ning siis veel 50m rahulikku suplust ja oligi tund läbi.

No comments:

Post a Comment